viernes, 26 de mayo de 2017

EL TREN DEL CIMENT

El dia 23 de maig vàrem anar els alumnes de 5è i 6è, al museu dels trens a on vàrem obtenir molta informació dels cartells que hi havia en cada tren o utensili.
Seguidament vam esmorzar i ens va venir a buscar el trenet per dirigir-nos cap als Jardins Artigues. Allà, la guia en va explicar que  el geni que havia fet els plànols era l’arquitecte Antoni Gaudí, també ens va explicar que  abans els Jardins tenien forma de creu i ara te forma de vuit.
En acabar la visita dels Jardins Artigues ens va venir a buscar un altre cop el trenet per anar al museu del ciment, allà ens vàren explicar el procés del ciment Porlant.

Quan varem acabar ens va venir a buscar un autobús que ens va portar a Sant Corneli a les mines de carbó i amb un tren ens vàrem endinsar a la mina i hi havia maniquins que representaven els canvis que feien a llarg del temps, cada cop era més modern i  mes fàcil de treballar. Vàrem escoltar el so de dinamita però més reduït, desprès vam veure un vídeo i al acabar vam agafar l’autobús i vam anar cap a Bagà.